Administratieve ondersteuning
Van Helden Schoonmaakdiensten is een middelgroot schoonmaakbedrijf en zij klopte bij mij aan omdat een aantal onderdelen van de administratie steeds meer tijd in beslag nam. Daarnaast zijn zij gaan werken met specifieke software voor de schoonmaakbranche, wat naast vereenvoudiging van het werk, ook meer tijd kost bij de opstartfase.
De vraag was dan ook of ik ondersteuning kon bieden waarvoor de backoffice geen tijd heeft of waarvoor de kennis niet aanwezig is. In het softwarepakket heb ik verschillende profielen aangemaakt met specifieke rechten en heb ik de werkwijze mezelf eigen gemaakt, zodat ik daarmee het team kan ondersteunen en helpen als dat nodig is.
Van Helden werkt samen met schoonmaakpartners voor de glasbewassing van bedrijfspanden door heel Nederland. Ik heb de afhandeling van het administratieve deel rondom de inkomende facturen van deze partners op mij genomen. Dat houdt in controleren, verwerken in het centrale overzicht en als het nodig is contact opnemen met de partners om de fouten te laten corrigeren. Dankzij deze aanpak is er nu duidelijk inzicht in de frequentie en planning van de glasbewassing, waardoor de facturatie richting klanten altijd soepel en correct verloopt. Dit zorgt voor overzicht en rust.
Het volgende traject is om hetzelfde systeem op te zetten voor de specialistische bewassing en schoonmaak. Zo komt ook daar een helder overzicht van de planning en werkzaamheden. Medewerkers weten hierdoor tijdig welke taken zij per week en per werkadres zullen uitvoeren.
Klaar om werk uit handen te geven?